הכשרת צוותי הוראה

משרד החינוך, מוגנות ומוסדות

הכשרת צוותי הוראה

כולנו, כהורים וכמורים, חפצים בכך שהילדים שלנו יגדלו עם תחושת ביטחון, מסוגלות והערכה עצמית גבוהה. אנו פועלים לכך שילדינו ישקיעו את עצמם בחוויה לימודית מעצימה ושיהיו להם הכלים להתמודד עם קשיים ולפרוח גם מתוך האתגרים ובזכותם. חשוב לנו מאוד שילדינו ידעו להישמר, להימנע מאלימות – פיזית, מילולית או רגשית, וכשאין ברירה להגן על עצמם מפני תוקפנות מכל סוג. מטרתו של מסלול ההכשרה המובא כאן היא להקנות למורים את הכלים להטמיע בתלמידים שלהם כישורים שיעניקו להם ביטחון עצמי וחוסן מנטלי ופיזי גדולים יותר, יכולת גבוהה להתמודד עם מגוון מצבים אישיים וחברתיים וכתוצאה מכך להגשים את עצמם בהצלחה רבה יותר ולקצור תוצאות לימודיות טובות יותר. תוכנית ההכשרה מבוססת על מודל ברהא"י, מודל שפותח על-ידי "האקדמיה הישראלית לקרב-מגע" מתוך עבודה נרחבת עם אלפי ילדים וילדות, נערים ונערות – ממגוון רחב מאוד של מסגרות לימודיות, רקעים משפחתיים ומנטליים, גילאים שונים והקשרים חברתיים. המודל, הכולל ארבע חטיבות עיקריות (מפורטות מטה) נבנה ומיושם בהצלחה רבה בתוך עולם התוכן של לימודי הגנה עצמית לילדים, נוער ומבוגרים, אך יחד עם זאת הוא משמש כיום כשיטת הוראה עקרונית ודינמית, המשלבת שיטות ומערכי לימוד מגובשים המתאימים לכל עולם תוכן לימודי. למידע נוסף והרשמה

חטיבה ראשונה

מודל ברהא"י

מטרת החטיבה הלימודית הזו היא להניח בפני המורים את ההיגיון הפדגוגי העומד מאחורי כל ההכשרה. מודל ברהא"י הוא שיטת הוראה אשר כוחה טמון בכך שהיא מובנית מאוד ויחד עם זאת גמישה ומעניקה לכל מורה את היכולת להתאים את התוכן הלימודי שלו ולהביא את תלמידיו להישגים לימודיים, לצד העצמה אישית והקניית כישורי חיים. במילים אחרות, השיטה הלימודית מוטמעת במערך התוכן הלימודי הנדרש והמקובל באופן טבעי.

לפרטים נוספים

חטיבה שניה

הגנה עצמית

מטרת החטיבה להכשיר מורים ללמד את יסודות ההגנה העצמית. ההכשרה עובדת על היסודות הנחוצים ביותר לכל אדם שנקלע או כמעט-נקלע לשלל מצבי אלימות. חטיבה זו כוללת את שני עולמות התוכן הבאים:
א. שפת ההגנה העצמית – הבנת שורש הבעיה (התנהגות שלילית נובעת מתוך הצורך בהגנה עצמית), הטמעת דפוסי חשיבה של הגנה עצמית, עקרונות הליבה של שיטת הקרב-מגע, מושגים בהגנה עצמית כמו גבולות ומרחב אישי, ועוד.
ב. טכניקות של הגנה עצמית – חלק זה כולל תכנים המכשירים את המורים להתמודד בעצמם עם אירועים אלימים בביה"ס, המתרחשים בזמן אמת, לפי נהלי בית הספר. המורים ילמדו גם להכשיר את התלמידים כיצד לנהוג במצבים רלוונטיים של אלימות בבית הספר.

לפרטים נוספים

חטיבה שלישית

תקשורת בינאישית

חטיבת התוכן הזו חשובה משתי סיבות עיקריות: ראשית, היא לא רק מאפשרת לפתור ביעילות מצבי חיכוך בכיתה, אלא גם מלמדת למנף אותם לטובת התלמידים. שנית, היא יוצרת אקלים לימודי ויחסי מורה-תלמיד המאפשרים ומעודדים אמון רב, מצע להתפתחות אישית בטוחה והצלחה לימודית גדולה יותר.

לפרטים נוספים

חטיבה רביעית

מלמדים ומנחילים כישורי חיים

במידה רבה, מדובר בעולם התוכן החשוב והמרכזי ביותר, אך הוא דורש זמן חשיפה גבוה מול התלמידים ועבודה רבה על הישגיות עצמית, התמודדות אישית ופתרון בעיות. יש לציין כי כישורי החיים במידה רבה חופפים את עקרונות שיטת הקרב-מגע ולכן ממילא חיוני להתייחס אליהם כאשר מלמדים הגנה עצמית.

לפרטים נוספים

מה אומרים עלינו

הורים מספרים – מכתבי הערכה

לאיתי שהוא ילד עם צרכים מיוחדים, חשובה הפתיחות לקבל אותו על ידי המדריכים ואז גם על ידי הילדים.
התרומה היא בכך שהוא צריך לעמוד, ומצליח בדרך כלל, בסטנדרטים וכללי התנהגות של הילדים האחרים בחוג.
איתי לומד להגן על עצמו, מקווה שיישם כשיצטרך, משמעת וחברות ועוד הרבה הרגלים וחוקים.
תודה על כל השנים שאתה, המדריכים והילדים מקבלים ומכילים אותו.

ורדה אדמון

בנותיי עדן וחן משתתפות בחוג כשבע שנים וספיר כשנה.
בנותיי נהנות מאוד להשתתף בחוג קרב מגע ומחכות לו בקוצר רוח.
החוג תרם לבנותיי רבות: ליכולתן להגן על עצמן, בידע רב בזהירות והימנעות מסכנות, לביטחון העצמי שלהן ולכושר הגופני שלהן.
אני ממליצה מאוד על חוג זה וחושבת שכל ילד צריך ללמוד קרב מגע מגיל צעיר.

איריס ברנץ

אני מתאמן אצל שחר מגיל 4 וחצי וכיום אני בן 18 וחצי.
חוץ משנה אחת של הפסקה, למדתי קרב מגע 14 שנה.
קרב מגע תרם לי רבות מבחינת ביטחון אישי ומשמעת עצמית.
חוץ מתחושת ההעצמה שמקבלים מכח וידע כזה שברשותך, לומדים מתי וכיצד להשתמש בו, לשמור אותו רק למקרים מאוד קיצוניים ורק כשאין ברירה אחרת.
הקרב מגע הוא מחנך לערכים ואני הייתי שמח לראות עוד אנשים שיכולים להגן על עצמם ולא ליפול קורבן לפשע כזה או אחר.

גיא ארז

לשחר המקסים, רצינו להודות לך על היחס, העדינות והגישה שיש לך לילדים.
שקדי הגיע לפני 4 שנים ויותר, חסר ביטחון וחלש. והיום לאחר שנים של התמדה, שקד עם ביטחון וכושר גופני.
אנחנו רוצים להודות לך על הקרב מגע ומה שאתה מעביר לילדים מעבר לחוג.
תודה על הכל!

שקד וסיגל יוסף

את בני, ארז, לקחתי לחוג קרב מגע בגיל שלוש וחצי, לאחר שראיתי כל יום במשך שלושה שבועות איך ילדים מהגן שלו דוחפים אותו, לוקחים ממנו דברים, הורסים לו את הדברים שהוא בונה, והוא עומד חסר אונים ובוכה.
הגענו לחוג קרב מגע אצל שחר – ההשקעה והמאמץ היו כדאיים.
ארז הולך היום אל הגן עם ביטחון, הוא למד להגיד "לא, זה לא נעים לי" ובמידת הצורך – גם לעמוד על שלו מול ילדים אחרים.

 

מיכל, אמא של ארז

זוהי השנה השלישית ששלושת ילדי לומדים קרב מגע.
משנה לשנה אני רואה כמה ילדיי יותר בטוחים בעצמם, רגועים יותר וחזקים פיזית.
כאמא אני ממליצה לכל הורה לרשום את ילדיו לחוג קרב מגע, כי המיומנות שרוכשים בחוג היא מסוג חובה, כמו כתיבה וקריאה בבית ספר בכיתה א'.
ברצוני להודות לכם ולאחל הצלחה גם בהמשך.
נתראה גם בשנת הלימודים הבאה!

מרינה שקליאר, אמא של ליאל, איתי ועילי

אני יסמין ענבר, אמא של רביד ונעה המתאמנים זו השנה השנייה אצל שחר יזרעאלי.
אני רוצה להביע את שביעות רצוני מהחוג ובמיוחד מהאופן שבו שחר מנהל את החוג.
ניכר כי החוג משפר את יכולתם הפיזית, מקנה להם כלים להגנה עצמית ומשפר את ביטחונם העצמי.
עוד ניכר כי שחר משקיע זמן ומאמץ כדי שהאימונים יהיו מגוונים ומועילים תוך ריסון עצמי ומתן כבוד לזולת.
מעבר להיותו מאמן מקצועי שחר הוא דוגמה ומופת לאדם המשמש בתפקיד חינוכי.

יסמין ענבר

שני בני 6 ו-9 מתאמנים בקרב מגע זאת השנה שנייה ושלישית בהדרכת שחר יזרעאלי.
נרשמנו כיוון שנאלצנו להתמודד מול אלימות פיזית שילדי חוו.
החוג נתן לנו הגנה עצמית, ביטחון והערכה עצמית ויכולות התמודדות עם אתגרים.
שיח מנחה בתחילת כל שיעור עם פתרונות להתמודדות עם מצבי קיצון, דחיית סיפוקים, עבודת צוות, ביטחון עצמי ופיתוח מיומנויות ספורטיביות.
כל זאת בשיעור עם מדריך ועוזרי מדריך, דרך משחק בשילוב מיומנויות הגנה, הומור וחיזוקים חיוביים.

דינה גראד

אנחנו עובדים עם המון ארגונים, חברות ומוסדות

בין לקוחותינו

דילוג לתוכן