הכשרת צוותי הוראה
משרד החינוך, מוגנות ומוסדות
הכשרת צוותי הוראה
חטיבה ראשונה
מודל ברהא"י
מטרת החטיבה הלימודית הזו היא להניח בפני המורים את ההיגיון הפדגוגי העומד מאחורי כל ההכשרה. מודל ברהא"י הוא שיטת הוראה אשר כוחה טמון בכך שהיא מובנית מאוד ויחד עם זאת גמישה ומעניקה לכל מורה את היכולת להתאים את התוכן הלימודי שלו ולהביא את תלמידיו להישגים לימודיים, לצד העצמה אישית והקניית כישורי חיים. במילים אחרות, השיטה הלימודית מוטמעת במערך התוכן הלימודי הנדרש והמקובל באופן טבעי.
לפרטים נוספיםחטיבה שניה
הגנה עצמית
מטרת החטיבה להכשיר מורים ללמד את יסודות ההגנה העצמית. ההכשרה עובדת על היסודות הנחוצים ביותר לכל אדם שנקלע או כמעט-נקלע לשלל מצבי אלימות. חטיבה זו כוללת את שני עולמות התוכן הבאים:
א. שפת ההגנה העצמית – הבנת שורש הבעיה (התנהגות שלילית נובעת מתוך הצורך בהגנה עצמית), הטמעת דפוסי חשיבה של הגנה עצמית, עקרונות הליבה של שיטת הקרב-מגע, מושגים בהגנה עצמית כמו גבולות ומרחב אישי, ועוד.
ב. טכניקות של הגנה עצמית – חלק זה כולל תכנים המכשירים את המורים להתמודד בעצמם עם אירועים אלימים בביה"ס, המתרחשים בזמן אמת, לפי נהלי בית הספר. המורים ילמדו גם להכשיר את התלמידים כיצד לנהוג במצבים רלוונטיים של אלימות בבית הספר.
חטיבה שלישית
תקשורת בינאישית
חטיבת התוכן הזו חשובה משתי סיבות עיקריות: ראשית, היא לא רק מאפשרת לפתור ביעילות מצבי חיכוך בכיתה, אלא גם מלמדת למנף אותם לטובת התלמידים. שנית, היא יוצרת אקלים לימודי ויחסי מורה-תלמיד המאפשרים ומעודדים אמון רב, מצע להתפתחות אישית בטוחה והצלחה לימודית גדולה יותר.
לפרטים נוספיםחטיבה רביעית
מלמדים ומנחילים כישורי חיים
במידה רבה, מדובר בעולם התוכן החשוב והמרכזי ביותר, אך הוא דורש זמן חשיפה גבוה מול התלמידים ועבודה רבה על הישגיות עצמית, התמודדות אישית ופתרון בעיות. יש לציין כי כישורי החיים במידה רבה חופפים את עקרונות שיטת הקרב-מגע ולכן ממילא חיוני להתייחס אליהם כאשר מלמדים הגנה עצמית.
לפרטים נוספיםמה אומרים עלינו
הורים מספרים – מכתבי הערכה
אנחנו עובדים עם המון ארגונים, חברות ומוסדות
בין לקוחותינו