משרד החינוך, מוגנות ומוסדות
הכשרת צוותי הוראה
כולנו, כהורים וכמורים, חפצים בכך שהילדים שלנו יגדלו עם תחושת ביטחון, מסוגלות והערכה עצמית גבוהה. אנו פועלים לכך שילדינו ישקיעו את עצמם בחוויה לימודית מעצימה ושיהיו להם הכלים להתמודד עם קשיים ולפרוח גם מתוך האתגרים ובזכותם. חשוב לנו מאוד שילדינו ידעו להישמר, להימנע מאלימות – פיזית, מילולית או רגשית, וכשאין ברירה להגן על עצמם מפני תוקפנות מכל סוג.
מטרתו של מסלול ההכשרה המובא כאן היא להקנות למורים את הכלים להטמיע בתלמידים שלהם כישורים שיעניקו להם ביטחון עצמי וחוסן מנטלי ופיזי גדולים יותר, יכולת גבוהה להתמודד עם מגוון מצבים אישיים וחברתיים וכתוצאה מכך להגשים את עצמם בהצלחה רבה יותר ולקצור תוצאות לימודיות טובות יותר. תוכנית ההכשרה מבוססת על מודל ברהא"י, מודל שפותח על-ידי "האקדמיה הישראלית לקרב-מגע" מתוך עבודה נרחבת עם אלפי ילדים וילדות, נערים ונערות – ממגוון רחב מאוד של מסגרות לימודיות, רקעים משפחתיים ומנטליים, גילאים שונים והקשרים חברתיים.
המודל, הכולל ארבע חטיבות עיקריות (מפורטות מטה) נבנה ומיושם בהצלחה רבה בתוך עולם התוכן של לימודי הגנה עצמית לילדים, נוער ומבוגרים, אך יחד עם זאת הוא משמש כיום כשיטת הוראה עקרונית ודינמית, המשלבת שיטות ומערכי לימוד מגובשים המתאימים לכל עולם תוכן לימודי.